Юрисдикція | № справи / № провадження | Дата передачі справи | Доповідач | Підстава передачі | Суть питання | Ухвала про передачу справи | № провадження у ВП / ОП / П | Доповідач у ВП / ОП / П | Стан розгляду | Правова позиція / висновок | Дата ухвалення рішення | Рішення ВС / ЄДРСР |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОП КГС | № 910/21682/15 (910/17038/21) |
04.10.2023 | Жуков С.В. | Відступлення від висновку |
Відступ від висновків про застосування норм права, які викладені у постанові КГС ВС від 02.08.2023 у справі № 926/3514/22, про те, що особа, яка має речове право на чуже майно, має право на захист цього права відповідно до положень гл. 29 ЦК, та може пред’явити позов про визнання права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/113958224 |
Малашенкова Т.М. | Розглянуто |
оголошено вступну та резолютивну частини постанови
|
20.12.2024 | ||
ОП КАС | № 400/1117/19 № К/9901/6626/20 |
14.02.2024 | Шарапа В.М. | Відступлення від висновку |
Наявність неоднакової судової практики ВС у складі колегій суддів різних судових палат (СП КАС ВС та ВП КАС ВС) щодо застосування норми ч. 4 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у взаємозв’язку із нормами КАС в частині допустимості оскарження в судовому порядку зупинення головою рішень рад та його процесуальних наслідків: в одних випадках ВС розглядає спір по суті та відмовляє у задоволенні позовних вимог, в інших – закриває провадження у справі, не розглядаючи спір по суті. Так, колегії суддів ВП КАС ВС у постановах від 19.02.2020 у справі № 2а-2378/11 та від 09.08.2023 у справі № 620/289/21 виснували про правильність висновків судів попередніх інстанцій про відмову у задоволенні позову за результатами вирішення адміністративної справи.
Водночас колегії суддів СП КАС ВС за наслідками перегляду судових рішень у постановах від 23.06.2020 у справі № 461/11571/15, від 15.09.2020 у справі № 601/1814/16, від 18.05.2022 у справі № 824/609/19, від 12.09.2022 у справі № 727/8953/17 зробили висновок про необхідність закриття провадження у справі у зв’язку з тим, що справа не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства та судовому розгляду загалом.
Колегія суддів вважає, що вірним у таких випадках є застосування положень п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС, за якими суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства, та підтримує вказаний підхід.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/117022493 |
№ К/9901/6626/20 | Мельник-Томенко Ж.М. | Розглянуто |
Здійснено відступ від висновку, викладеного колегіями суддів ВП КАС ВС у постановах від 19.02.2020 у справі № 2а-2378/11 та від 09.08.2023 у справі № 620/289/21.
Правовий висновок.Суд закриває провадження у справі, предметом якої є розпорядження голови ради, прийняте ним у порядку реалізації повноважень, визначених ч. 4 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», оскільки право голови місцевої ради щодо зупинення дії рішення відповідної ради шляхом видання відповідних зауважень належать до його виключних дискреційних повноважень, а відтак ці розпорядження не є рішеннями суб’єкта владних повноважень у розумінні ст. 19 КАС, вони не зумовлюють виникнення будь-яких прав і обов’язків, а відтак і їх порушення, тому позовні вимоги про визнання протиправним та скасування таких рішень голови не підлягають судовому розгляду, в тому числі в порядку адміністративного судочинства.
|
20.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123946114 |
ВП господарська | № 921/357/20 |
16.08.2024 | Дроботова Т.Б. | Відступлення від висновку |
Відступ від висновку, викладеного у постанові КЦС ВС від 17.02.2021 у справі № 308/9100/19-ц, стосовно застосування загальних положень процесуального законодавства до правовідносин щодо розподілу судових витрат, пов'язаних із розглядом скарги на дії/бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення.
На переконання колегії суддів КГС ВС, правовідносини з розподілу витрат, пов'язаних з розглядом скарги, є врегульованими спеціальними нормами, які містяться у розд. VI "Судовий контроль за виконанням судових рішень" (ст. ст. 343-344 ГПК) з огляду на спеціальну правосуб'єктність приватного (державного) виконавця у сфері суспільних відносин, пов'язаних із оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.
ОКРЕМА ДУМКА суддів КГС ВС Кібенко О. Р., Пєскова В. Г., Рогач Л. І. на ухвалу про передачу справи на розгляд ВП ВС
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/121174271 https://reyestr.court.gov.ua/Review/121293269 |
№ 12-48гс24 | Ткач І.В. | Розглянуто |
Відсутні підстави для відступу від висновку КЦС ВС у справі № 308/9100/19-ц про застосування загальних положень процесуального законодавства до правовідносин щодо розподілу судових витрат, пов`язаних із розглядом скарги на дії / бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення.
Положення ст. 344 ГПК України повторюють загальне правило розподілу судових витрат та визначають, що за наслідками розгляду скарг у порядку судового контролю за виконанням судових рішень судові витрати також підлягають розподілу, а правила цього розподілу визначаються нормами, що регулюють розподіл судових витрат (зокрема, ст. 129, 130 ГПК України) та стосуються всіх видів судових витрат на будь-якій стадії процесу.
У разі закриття провадження за скаргою або залишення скарги без розгляду на стадії судового контролю за виконанням судових рішень, державний (приватний) виконавець, посилаючись на ч. 5 ст. 130 ГПК України, може заявити вимоги про компенсацію понесених ним витрат, пов`язаних з розглядом справи, внаслідок необґрунтованих дій особи, яка оскаржувала його рішення, дії чи бездіяльність.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123992368 |
ВП цивільна | № 686/32122/23 № 61-6480св24 |
04.09.2024 | Гудима Д.А. | Юрисдикція |
Передано на розгляд ВП ВС для формування висновку щодо юрисдикції суду за вимогами про скасування наказів акціонерного товариства, єдиним акціонером якого є держава, про звільнення виконавчого органу (директора) підприємства, яке входить до сфери управління цього акціонерного товариства, через скасування доступу до державної таємниці (п. 2 ч. 1 ст. 40 КЗпП), про скасування наказу цього підприємства, виданого на підставі вказаних наказів акціонерного товариства, а також про поновлення позивача на посаді директора (відновлення повноважень виконавчого органу) відповідного підприємства (товариства з обмеженою відповідальністю).
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122926882 |
№ 14-141цс24 | Погрібний С.О. | Повернуто |
ВП ВС вже викладала у своїх постановах висновки щодо питання юрисдикції спору у подібних правовідносинах. КЦС ВС не посилається на незгоду з такими висновками Великої Палати Верховного Суду.
ВП ВС сформульовано правовий висновок щодо розмежування між цивільною та господарською юрисдикцією спорів про звільнення керівника юридичної особи.
– за правилами цивільного судочинства потрібно розглядати спори, в яких позивач оспорює законність розірвання з ним трудового договору з підстав, передбачених КЗпП України, крім такого розірвання за п. 5 ч. 1 ст. 41 КЗпП України (припинення повноважень за ч. 3 ст. ЦК України);
– до юрисдикції господарського суду за п. 3 ч. 1 ст. 20 ГПК України належать спори, в яких позивач, відсторонений від посади керівника юридичної особи (її виконавчого органу), або позивач, повноваження якого як керівника юридичної особи (її виконавчого органу) припинені за ч. 3 ст. 99 ЦК України, п. 5 ч. 1 ст. 41 КЗпП України, оспорює законність дій органу управління юридичної особи (загальних зборів, наглядової ради) з приводу такого відсторонення або звільнення (припинення повноважень).
Також, 22.05.2024 ВП ВС розглянула в порядку цивільного судочинства справу № 366/3222/21 за позовом фізичної особи до Державного спеціалізованого підприємства «Центральне підприємство з поводження з радіоактивними відходами», Державного агентства України з управління зоною відчуження про поновлення на посаді виконувача обов’язків генерального директора державного підприємства, якого звільнено на підставі п. 2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123992359 |
ВП господарська | № 917/1476/23 |
25.09.2024 | Краснов Є.В. | Відступлення від висновку,Виключна правова проблема |
Відступ від висновків ВСУ, викладених у постановах від 06.07.2015 у справі № 6-166цс15 та від 13.04.2016 у справі № 6-1528цс15, з питання звужувального тлумачення ч.ч. 1 та 2 ст. 228 ЦК;
відступ від висновків ВС, викладених у постановах від 18.09.2024 у cправі № 622/1056/21, від 26.06.2024 у справі № 917/1706/23, від 25.06.2024 у справі № 622/1370/19, від 19.06.2024 у справі № 917/1796/23, від 18.06.2024 у справі № 917/1707/23, від 18.06.2024 у справі № 917/1709/23, від 12.06.2024 у справі № 917/1708/23, від 11.06.2024 у справі № 917/1710/23, від 11.06.2024 у справі № 917/1795/23, від 21.05.2024 у справі № 622/1061/21, від 09.04.2024 у справі № 629/6198/21, від 12.03.2024 у справі № 922/3953/21, від 12.03.2024 у справі № 922/3953/21, з питання визнання оспорюваними (а не нікчемними) договорів оренди земельних ділянок для ведення фермерського господарства, які укладені за пільговою процедурою (без дотримання конкурентних засад) більше одного разу;
наявність виключної правової проблеми щодо правомірності повторного передання в оренду земельної ділянки для ведення фермерського господарства на позаконкурсній основі до набрання чинності ЗУ «Про внесення змін до ЗК України щодо проведення земельних торгів» від 18.02.2016 № 1012-VIII.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122543483 |
№ 12-57гс24 | Банасько О.О. | Повернуто |
ВП ВС констатувала неподібність правовідносин, у справі, що передана на розгляд ВП ВС, з правовідносинами, які були предметом розгляду ВСУ у справах № 6-166цс15 та № 6-1528цс15.
КГС ВС зазначала, що ВС у постановах від 09.08.2023 у cправі № 922/1832/19, від 10.01.2024 у cправі № 922/1130/23 сформував підхід про нікчемність договору, згідно з ч. 1 та 2 ст. 228 ЦК України, укладеного без дотримання конкурентних засад, тобто спрямованого на незаконне заволодіння земельною ділянкою комунальної власності з посиланням на правові позиції ВП ВС (п. 51 ухвали), що з огляду зміст пунктів 48-49 цієї ухвали свідчить про відсутність правової невизначеності в цій категорії спорів.
ВП ВС наголошує, що в цілях застосування норм права в подібних правовідносинах за наявності протилежних правових висновків суду касаційної інстанції потрібно виходити з того, що висновки, які містяться в судових рішеннях судової палати касаційного суду, мають перевагу над висновками колегії суддів, висновки об`єднаної палати касаційного суду - над висновками палати чи колегії суддів цього суду, а висновки ВП ВС - над висновками об`єднаної палати, палати й колегії суддів касаційного суду. Суди під час вирішення спорів у подібних правовідносинах мають враховувати саме останній правовий висновок ВП ВС.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123949428 |
ВП господарська | № 922/82/20 |
22.10.2024 | Могил С.К. | Відступлення від висновку,Виключна правова проблема |
Відступ від висновку, викладеного у постановах ВП ВС від 04.07.2023 у справі № 233/4365/18, від 01.10.2019 у справі № 910/3907/18, від 05.10.2021 у справі № 910/18647/19, від 02.11.2021 у справі № 925/1351/19, шляхом конкретизації щодо того, яким є ефективний та належний спосіб захисту прав держави у випадку продажу на торгах державного майна, що на праві господарського відання знаходилося в установі, заснованій на державній формі власності, та на яке поширювалася дія Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна»; чи є особа, яка придбала це майно на торгах, добросовісною / недобросовісною з огляду на таке обмеження;
• виключна правова проблема щодо суб’єктного складу, зокрема позивача (безпосередньо держава в особі прокурора, міністерства як власника майна чи державний орган, на праві господарського відання якого знаходилося це майно), у спорах про витребування / повернення майна державі у випадку неправомірного ним заволодіння.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122729692 |
№ 12-63гс24 | Ткач І.В. | Повернуто |
КГС ВС не обґрунтував необхідності відступу від висновків ВП ВС, викладених у постановах від 04.07.2023 у справі № 233/4365/18, від 01.10.2019 у справі № 910/3907/18, від 05.10.2021 у справі № 910/18647/19, від 02.11.2021 у справі № 925/1351/19.
КГС ВС не обґрунтував наявність виключної правової проблеми, не навів ні кількісних, ні якісних критеріїв наявності виключної правової проблеми у справі № 922/82/20.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123992369 |
ВП господарська | № 911/675/20 |
16.10.2024 | Огороднік К.М. | Виключна правова проблема |
Виключна правова проблема, яка полягає у невизначеності питання щодо наявності / відсутності в арбітражного керуючого повноважень ліквідатора боржника, зокрема подавати від імені боржника заяви та судові позови, за відсутності в судах України справи про банкрутство такого боржника.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122922808 |
№ 12-65гс24 | Банасько О.О. | Повернуто |
КГС ВС зазначаючи, що справа № 911/675/20 містить виключну правову проблему посилався на те, що за своєю суттю наведена правова проблема є важливою для розвитку права та формування єдиної правозастосовчої практики, а її вирішення на рівні суду касаційної інстанції може бути недостатнім для її усунення.
Водночас, посилаючись на свою ж постанову від 17.09.2024 у справі № 752/6166/17, КГС ВС не навів аргументів чому дане правове питання не може бути вирішене колегією КГС або його судовою чи об`єднаною палатами під час розгляду касаційної скарги відповідно до його повноважень.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123949429 |
ВП господарська | № 922/444/24 |
13.11.2024 | Студенець В.І. | Відступлення від висновку |
Відступ від висновку стосовно права суду зменшувати розмір відсотків річних, викладеного у постанові ВП ВС від 18.03.2020 у справі № 902/417/18, шляхом викладення (уточнення) правової позиції щодо неможливості зменшення встановленого ст. 625 ЦК мінімального розміру річних на рівні трьох процентів.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/123033216 |
№ 12-66гс24 | Уркевич В.Ю. | Повернуто |
КГС ВС не вказав на неоднозначність чи суперечливість висновків, їх непослідовність чи неможливість застосування.
ВП ВС зазначає про сталість правових висновків ВП ВС в цьому питанні.
Також звертає увагу, що зменшення розміру заявленої до стягнення неустойки є правом суду, а за відсутності в законі переліку таких виняткових обставин (ч. 3 ст. 551 ЦК України) господарський суд, оцінивши надані сторонами докази та обставини справи у їх сукупності, на власний розсуд вирішує питання про наявність або відсутність у кожному конкретному випадку обставин, за яких можливе зменшення неустойки. Індивідуальний характер підстав, якими у конкретних правовідносинах обумовлюється зменшення судом розміру неустойки (що підлягає стягненню за порушення зобов`язання), а також дискреційний характер визначення судом розміру, до якого суд її зменшує, свідчать про відсутність універсального максимального і мінімального розміру неустойки, на який її може бути зменшено, що водночас вимагає, щоб цей розмір відповідав принципам верховенства права.
ВП ВС зазначає, що з часу ухвалення постанови від 18.03.2020 у справі № 902/417/18 суспільний контекст не змінився, а такі вади правозастосування, які б зумовлювали потребу відступити від сформульованого у цій постанові висновку, - відсутні.
Не вбачається наявності глибоких і довгострокових розходжень у судовій практиці щодо врахування правових висновків, викладених ВП ВС у справі № 902/417/18.
КГС ВС не обґрунтував, у чому саме є складність тлумачення та застосування ст. 625 ЦК України та правового висновку ВП ВС у справі № 902/417/18 щодо права суду, враховуючи конкретні обставини справи, зменшити розмір процентів річних.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123949432 |
ВП господарська | № 904/2032/16 (904/1912/23) |
12.11.2024 | Білоус В.В. | Відступлення від висновку,Юрисдикція |
Відступ від висновків, викладених у постанові КАС ВС від 26.03.2024 у справі № 160/4801/23, у питанні визначення підсудності справ за участю особи, щодо якої відкрито провадження у справі про банкрутство, відповідачем у яких виступає центральний орган виконавчої влади, стосовно захисту майнових прав боржника в частині процедури передачі єдиного майнового комплексу, визначеної Положенням про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженого постановою КМУ від 21.09.1998 № 1482.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/123152694 |
№ 12-67гс24 | Ткач І.В. | Повернуто |
КГС ВС в ухвалі про передачу цієї справи фактично ставить на вирішення ВП ВС питання, яке стосується визначення предметної юрисдикції, а тому наявність або відсутність підстав для розгляду ВП ВС цієї справи має визначатись з урахуванням вимог ч. 6 ст. 302 ГПК України.
Фонд державного майна України та Кабінет Міністрів України не обґрунтовували порушення судами правил юрисдикції наявністю судових рішень ВС у складі колегії суддів (палати, об`єднаної палати) іншого касаційного суду у справі з подібною підставою та предметом позову в подібних правовідносинах, як передбачено п. 2 ч. 6 ст. 302 ГПК України.
Посилання КГС ВС на існування висновків іншого касаційного суду, а саме КАС ВС в постанові від 26.03.2024 у справі № 160/4801/23, не може вважатись виконанням вимог п. 2 ч. 6 ст. 302 ГПК України, оскільки ця норма передбачає, що відповідні обґрунтування має навести учасник справи, який оскаржує судове рішення, а не касаційний суд, який передає справу на розгляд ВП ВС.
|
18.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123992370 |
ВП цивільна | № 755/11021/22 № 61-7111св23 |
10.07.2024 | Гулейков І.Ю. | Виключна правова проблема |
Виключна правова проблема постала у правозастосуванні у зв’язку із збройною агресією рф, що беззаперечно призвело до зміни суспільного контексту застосування інституту оголошення особи померлою, тому проблема застосування ч. 2 ст. 46 ЦК підлягає вирішенню шляхом надання відповіді на таке питання: з якого моменту починається відлік шестимісячного строку, визначеного ч. 2 ст. 46 ЦК , для оголошення фізичної особи померлою?
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/120341870 |
№ 14-94цс24 | Погрібний С.О. | Розглянуто |
Фізична особа, яка пропала безвісти у зв`язку з воєнними діями, збройним конфліктом, може бути оголошена судом померлою після спливу двох років від дня закінчення воєнних дій. З урахуванням конкретних обставин справи суд може оголосити фізичну особу померлою і до спливу цього строку, але не раніше спливу шести місяців (ч. 2 ст. 46 ЦК України).
З урахуванням конкретних обставин справи суд може оголосити фізичну особу померлою не раніше спливу шести місяців від дня закінчення активних бойових дій на місці ймовірної загибелі фізичної особи або від дня настання події, за якої відбулася загибель фізичної особи, якщо така подія хоча й є наслідком воєнних дій, проте сталася не на території ведення активних бойових дій.
|
11.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123949434 |
ВП цивільна | № 343/1869/23 № 61-5807св24 |
31.10.2024 | Краснощоков Є.В. | Відступлення від висновку,Виключна правова проблема |
Відступлення від висновку у постановах КЦС ВС від 16.06. 2023 у справі № 466/6062/21, від 31.01.2024 у справі № 342/1139/21, КАС ВС від 21.03.2023 у справі № 240/7411/21, ВП ВС від 18.11.2020 у справі № 4819/49/19 (провадження № 13-76зво20) та від 23.05.2024 року у справі № 990/235/23 (провадження № 11-37заі24) щодо врахування виключно перспективної дії рішень (висновків, юридичної позиції) Конституційного Суду України при вирішенні справ судом, який зроблений без урахування імперативних приписів процесуальних норм про те, що положення нормативно-правового акта, що суперечать Конституції України, не можуть застосовуватися судом.
Виключна правова проблема зумовлена необхідністю надання відповідей на питання щодо умов ретроактивного врахування судами рішень/висновків Конституційного Суду України – відносно моменту виникнення (припинення) спірних правовідносин та/або стадії розгляду справи, визначення певних критеріїв такого врахування (залежно від підстав та мотивів визнання неконституційною норми, чи визнана неконституційною норма матеріального чи процесуального закону, вплив застосування такої норми на загальну справедливість судового провадження, наявність іншого ефективного засобу юридичного захисту тощо), юрисдикційних особливостей, зокрема, враховуючи мету та завдання адміністративного та кримінального судочинства.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122935816 |
№ 14-135цс24 | Погрібний С.О. | Повернуто |
Практика ВП ВС щодо прямої (перспективної) дії рішення КСУ є сталою. Ця позиція також наведена у постановах КГС ВС від 29.10.2019 у справі № 922/1391/18 і від 30.11.2020 у справі № 922/2697/15, КАС ВС від 21.03.2023 у справі № 240/7411/21, КЦС ВС від 16.06.2023 у справі № 466/6062/21.
ВП ВС дійшла висновку, що бракує підстав для відступу від правових позицій, викладених у зазначених постановах.
ВП ВС зазначає, що ЦПК України передбачає інші механізми вирішення питання неузгодженості правових висновків ВС щодо прямої (перспективної) дії рішення КСУ з постановами КЦС ВС від 06.09.2023 у справі № 158/2439/22, від 30.11.2023 у справі № 205/6223/22, аніж передачу справи на розгляд ВП ВС.
Оскільки ВП ВС вже неодноразово висловлювала свою позицію щодо прямої дії рішень КСУ, а також з огляду на відсутність суперечностей у законодавстві, немає підстав вважати, що існує потреба у формуванні нової правозастосовчої практики.
|
11.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123949434 |
ВП кримінальна | № 363/2525/17 № 51-2819км24 |
30.10.2024 | Ковтунович М.І. | Відступлення від висновку |
Відступлення від висновків, викладених у Постановах КАС ВС від 14.08.2018 у справі № 820/5134/17), від 30.09.2019 у справі № 815/6124/17, від 11.08.2021 у справі №520/174/19 про те, що норма ч. 2 ст. 186-1 ЗК передбачає необхідність погодження проєктів землеустрою щодо відведення земельної ділянки як у межах населеного пункту, так і поза його межами, за умови, що на ній розташований об’єкт будівництва або планується розташування такого об’єкта.
На переконання колегії суддів ККС ВС правильним буде таке тлумачення змісту ч. 2 ст. 186-1 ЗК: проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки в межах населеного пункту в будь-якому випадку подається на погодження до структурного підрозділу у сфері містобудування та архітектури (незалежно від цільового призначення), а щодо земельної ділянки за межами населеного пункту – лише в разі, якщо на ній розташовано об’єкт будівництва або планується розташування такого об’єкта.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122769540 |
№ 13-37 кс 24 | Булейко О.Л. | Повернуто |
Колегія суддів ККС, передаючи кримінальне провадження на розгляд ВП ВС у зв’язку з необхідністю відступити від висновку щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, не наводить обґрунтувань такої подібності, що наявні у цьому кримінальному провадженні та у справах КАС (№ 815/6124/17, № 820/5134/17, № 520/174/19), оскільки вказані провадження мають різні правовідносини, правове регулювання, предмети і фактичні обставини та не є подібними відповідно до критеріїв подібності.
|
11.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123780091 https://reyestr.court.gov.ua/Review/123819212 |
СП КАС | № 240/1121/24 № К/990/33477/24 |
22.10.2024 | Бевзенко В.М. | Відступлення від висновку |
Відступлення від висновку, викладеного колегіями суддів СП КАС ВС у постановах від 17.04.2024 у справі № 460/20412/23, від 12.05.2024 у справі № 400/12117/21, від 10.09.2024 у справі № 240/34675/23, від 11.09.2024 у справах № 240/590/24, № 240/739/24, від 12.09.2024 у справі № 240/1024/24, від 02.10.2024 у справах від № 400/5534/23, № 240/955/24, № 240/1092/24, № 240/1067/24, № 240/34883/23 та інших зі схожими висновками щодо поширення на спірні правовідносини норм ч. 4 ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (№ 796-XII) в редакції Закону України «Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"» (№ 230/96-ВР), згідно з якими в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими, зокрема по ІІІ групі інвалідності - 6 мінімальних пенсій за віком.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122521650 |
№ К/990/33477/24 | Бевзенко В.М. | Розглянуто |
Відступ не здійснювався.
Правовий висновок.
Під час нарахування пенсії особам відповідно до ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» застосуванню підлягає указана норма в редакції Закону України від 06.06.1996 № 230/96-ВР "Про внесення змін і доповнень до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»", оскільки з прийняттям Закону України від 29.06.2021 № 1584-ІХ "Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»" не досягаються мінімальні гарантії у сфері соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи всупереч Рішенню Конституційного Суду України від 07.04.2021 № 1-р(ІІ)/2021.
|
10.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123697656 |
СП КАС | № 500/4386/22 № К/990/10697/23 |
28.10.2024 | Кравчук В.М. | Відступлення від висновку |
Відступлення від висновків, викладених колегіями суддів СП КАС ВС у постановах від 18.10.2019 у справі № 185/2603/17, від 19.01.2022 у справі № 528/639/17, від 10.06.2024 у справі № 460/51067/22 та інших, про те, що при переведенні з пенсії за віком, призначеної відповідно до Закону України «Про державну службу» (№ 3723-ХІІ) на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (№ 1058-ІV) підлягає врахуванню показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/122669168 |
№ К/990/10697/23 | Кравчук В.М. | Повернуто |
|
10.12.2024 | |
СП КАС | № 520/5695/23 № К/990/37826/23 |
26.06.2024 | Рибачук А.І. | Відступлення від висновку |
Відступлення від висновку, викладеного колегією суддів СП КАС ВС у постанові від 14.11.2023 у справі № 600/3836/22-а, про розповсюдження Порядку обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (№ 393) в редакції змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393» (№ 119), на правовідносини, які виникли до набрання ними чинності, та відповідно про те, що згідно із п. 2-1 Порядку № 393 (в редакції чинній на момент звернення колишнього поліцейського із заявою про оформлення документів для призначення пенсії за вислугу років), умовою для призначення пенсії за вислугу років для осіб, які звільнились зі служби до набрання чинності постанови № 119 і звернулись із заявою про оформлення документів для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» після набрання чинності зазначеної постанови, є наявність календарної вислуги років, без можливості обрахунку такої вислуги в пільговому обчисленні.
|
https://reyestr.court.gov.ua/Review/120003577 |
№ К/990/37826/23 | Рибачук А.І. | Розглянуто |
Відступ не здійснювався. Правовий висновок.
Призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особам, які звільнені зі служби в поліції і звернулись до органів Національної поліції для оформлення та направлення документів до пенсійних органів після 19.02.2022 (дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2022 № 119 «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393»), здійснюється виходячи з обчислення календарної вислуги років.
|
10.12.2024 | https://reyestr.court.gov.ua/Review/123697471 |